söndag 23 november 2008

Morbrors arkiv ...

... har jag rotat lite i.
Läkarordinationen är ju att jag inget får göra så vad gör man!

Lite bakgrund.
Morbror, Ragnar Ågren var journalist från slutet av 40-talet och fram till sin död 1955. Han skrev mest om film och musik världen men även annat för att överleva antar jag. Han jobbade som frilans och sålde sina alster till AP, UPI och Reuter.
På vår vind hemma i Edsbyn har alltid stått en låda med gamla bilder som varit hans. För något år sedan frågade jag mor om jag inte kunde få ta hand om dessa och se vad det var och kanske scanna in dem.
Jag släpade hem lådan, men inget har hänt föränn idag, kors i taket.
Kom en bit men mycket kvar, kul är det.

Trumpet kungen, Louis Armstrong med fru.
Eftersom min morbror fuskade som jazzpianist var Louis en av hans stor idoler.
Kortet är taget i Stockholms 1949.
\\\

4 kommentarer:

Tommy sa...

Coolt! C'est si bon.

josephzohn sa...

Fyfan, det här var ju, hur var det han skrev han koforit, det här var ju coolt!!

GeoTaifun sa...

Ja visst är det.
En liten men spännande fotogruva.

josephzohn sa...

Härligt!
Nästan som bandy :))