söndag 8 mars 2009

Grattis Haparanda/Torneå

... till elitserieplatsen.
Kul med ett nytt lag och kul att vi åter skall få se en av de bästa målisarna i bandyvärlden, eller skall vi säga en av de mest sevärda, Marco Herajärvi. Läs mer här.

Katrineholm tog den andra av de två platserna som fanns kvar, Falun och Kungälv var ju redan klara. Grattis även till Katrineholm,
Grattis även till Kungälv som får spela vidare i Elitserien och naturligtvis också grattis till Falun som bara var ned och vände i Allsvenskan.

SAIK slog VSK med 4-1 i en snö match på Jernvallen.
VSK verkade dominera, men fick inte så mycket uträttat, konstigt. Dom led nog mest av snön som de kanske inte är så van!
Aftonbladets rubrik "SAIK skrällde mot VSK" bekräftar väl tyvärr bandyokunskapen eller ...

Visst e de kul när det är så mycket bandy på tv. I morgon är det igen, men då står vi på plats.
o o o

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Är kanske inte så glad att det blev Haparanda, men så blev det.
Jag hade hellre sett att det blivit Gripen eller Tillberga ...

Men hur det egentligen med antalet utländska spelare i ett Elitserielag?
Får man ha hur många som helst?
I andra sporter ha jag för mig att det finns vissa begränsningar.
Enligt vad jag läst mig till är det endast en svensk spelare i Haparanda!!

GeoTaifun sa...

Sant, en svensk, en ryss (med finskt pass) resten e finnar.
Risk för finska landslaget i Haparanda till hösten.