lördag 6 december 2008

Bandy, bandy å bandy ...

Har ägnat hela dagen åt bandy på Hällåsen.


Polspel för P10, 7 manna lag, 7 lag deltog, Broberg, Sandviken, Edsbyn, Bollnäs orange, Bollnäs blå, Ljusdal grön & Ljusdal gul, 14 matcher, 132 mål.
Största vinst 15-0. Jämnaste match 3-2.
Jag var speaker och matchsekreterare. Mitt första försök med det och jag hoppas jag skötte mig även och Edsbyborna villa att jag skulle vara mer dialektal ... HAHA.

Hur det gick ... ?
Edsbyn var enda laget som vann alla sina matcher.
Bollnäs båda lag förlorade varsin match och delade på andra platsen.
Slutsatser ... kan man dra det på ett antal 10 åringar som spelar cup.
Nja ... kanske inte, men om vi säger så här ...
Ljusdal och Bollnäs hade två lag, Broberg hade spelare till två lag men körde bara ett, så där finns det återväxt.
I Edsbyn och SAIK såg det lite tunnt ut, om vi sen skall ut på full plan med 11 spelare, då hade man inte det med sig idag, tyvärr.
Bollnäs och Ljusdal har verkligen hittat rätt i denna generation. En massa ungar som alla får vara med och alla tycker att bandy är det roligaste som finns.
Några spelare utmärkte sig, vi får väl se om det finns kvar om säg 8 år. Edsbyn hade bl.a. en som var helt avgörande för att de gick obesegrade härifrån.
Som lag var nog Sandviken bäst. Nästan alla i laget gjorde mål och de hjälpte varandra på ett exemplariskt sätt, kul att se. Man lät bollen rulla som ett mer vuxet lag än man var.
Det som är lite synd i dessa åldrar är att skillnaden kan vara så stor beroende på hur länge man spelat bandy och hur mycket man vuxit.
Som tur är verkar inte ungarna bry sig, bara man får spela.
Vinna är inte alltid det viktigaste utan att få spela bandy.
En kul dag var det, och sonen här hemma var mer än nöjd. Han stod till och med i mål i en match och det var den Broberg vann. Så nu skall även han bli målis. Vi får väl se vad det blir.
^^^

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Härligt, härligt!!

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog