torsdag 20 november 2008

Ny giv ...

... i bandyn.
5 omgångar är gjorda, 21 återstår.
Jag är nästan värdelös i mina tips, men jag har väl mer hjärta än hjärna i mina tips.
Okey, jag skall försöka tänka mer logiskt och vara mer realist även om vissa lag spelat vissa spratt.
Så långt kan man ju helt klart se att Villa och Bollnäs är överskattade och ligger nära till att bli de strykpojkar som Gripen och Motala hittills blivit.
Kungälv har överraskat likaså Örebro även om det var klasskillnad mot byn i går.
Glappet mellan topp och botten är lite väl stor när byn kan gå på halvfart och vila Edling, Liw och Pinch Törnberg.
Vetlanda har efter förlusten mot byn börjat få spelet att fungera till det bättre.
Broberg är upp och ned och vi får väl se vilka som är det bästa gula laget i morgon.
Västerås går som tåget. Det blir en härlig liten seriefinal i morgon i ABB Arena. Tror att byn fixar det trots allt.
Sandviken, Hammarby och Vänersborg har jag inte så mycket att orda om denna gång.
\\\

Inga kommentarer: