onsdag 19 november 2008

Bandyomgång 5

Nu måste jag skärpa mig, åtmindstånde på den fyrling jag skall skicka.
Kvällens bandy tjuvade igår med att Hammarby slog Gripen i Trollhättan. Så här går det i kväll, tror jag.
Edsbyns - Örebro, storseger för byn. Kan tyvärr inte vara där ikväll eftersom jag e nyopererad, skit...
Kungälv - Västerås, tror det otroliga, hemavinst.
Motala - Sandviken, vad har Motala att stå emot ett SAIK, inget vad jag kan förstå.
Vetlanda - Sirius, inte så säker på att Vetlanda klarar detta. Oavgjort kan det nog bli.
Villa - Broberg, hemmavinst
Vänersborg - Bollnäs, giffarna e på gång så nu tar de sin första bortavinst på lääääänge.
Andra tips finns ju att lita på men de brukar vara mer opålitliga ;-)
Fyrlingen blir Byn och SAIK, sen får oddset avgöra.

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Tänkte först också chansa med hemmavinst på Skarpe NOrd, men så såg jag att gamel kung Nordén var skadad och då blir det svårare :)

Ananars är vi överens förutom att Vänersborg vinner mot Giffarna. Laget utan framgång brukar ha tur med medvind, vindvändning efter paus och hemmabetonade domare ...

/// Björn sa...

Kom just hem.
2-0 i byn och 2-0 i Vetlanda, inte helt fel

Någongång må ju Giffarna också vinna borta och mot Vänersborg passar det ju bra.

jansson sa...

Bra tippat med hemmavinst på Villa! Men det var ju nära...

/// Björn sa...

HA
Men brukar det inte vara så att jag alltid har HELT fel!
Helt klart är Villa betydligt sämre än man trott. Lurad av finalen i Svenska cupen.