tisdag 16 februari 2016

26 omgången ....


... och elitserien är till enda.
16 veckor är en säsong i elitserien i bandy, nästan 1/3 år.
Perfekt egentligen om man vill ägna sig åt fler sporter.
Tyvärr lite trist och jobbigt att andra sporter skall "stjäla" bandys tid på året.
Nu skall vi ta denna sista omgång till enda i allafall.
En riktigt spännande match hade vi ikväll på Skarpe Nord i Kungälv.
Kungälv - Kalix om vem som skall får sluta sin säsong och vem som skall få spela några matcher till i kvalserien. Tror nog Kalix tar den chans man har de har imponerat mest nu efter uppehållet.

Själv tänkte jag gå på Hällåsen å se Broberg - Vetlanda och som stolt far få se min egen son åka in som spelare, spännande. Tror han själv e ganska spänd även om de e tredje gången i A laget så är det första gången på hemmaplan. Han kommer inte att vara den enda junioren vad jag hört utan även 15 åriga Mattias Hallberg kommer att göra debut.
Underbart att man släpper fram de unga.
Tror jag att Broberg vinner. Vetlanda är de enda slutspelslaget med minus i målkvoten, -2, om jag tror inte dom förbättrar den.

Gripen - Edsbyn och byn vinner och klättrar i och med det till 6 platsen i tabellen hoppas jag.
Hammarby - Västerås får spela en vänskapsmatch om äran och VSK får väl i och med det tänka till på sitt val senare i kväll.
Sandviken - Vänersborg blir ett lätt hemavinst trots att ingen av dessa lag har imponerat efter uppehållet.
Tillberga - Bollnäs och här skall väl inte dom oranga tappa eller? Vints och man blir trea för andra platsen måste Villa - Sirius sluta med en borta vinst och det känns långt borta om än inte omöjligt.

När nu allt e klart i kväll klockan 21.00 så skall det väljas semifinallag och kvartsfinallag.
Spännande värre. Vilka skall får spela i Tele2 Arena om 4½ vecka den 19 mars.
Skall vi gissa redan nu så tror jag det kan se ut så här i kvarten:
Västerås - Vänersborg
Villa - Vetlanda
Bollnäs - Hammarby
Sandviken - Edsbyn
***



Inga kommentarer: