fredag 9 januari 2009

Bandyomgång 16

Ikväll startar den 16 omgången och den spelas över tre dagar...
Idioti ...
Obegripligt varför man inte kan spela alla matcher samma kväll.
Bättre förr.
Men vi tippar väl hela omgången nu.
Ikväll
Bollnäs-Örebro 1, säkert tar dom båda poängen på hemmaplan annars blir vi överraskade. Bollnär måste ju ha poäng om man vill spela slutspel.
Hammarby-Vänersborg 2, ja vi chansar grovt på en bortavinst. Vänersborg ligger ju bättre till och Bajen är inte riktigt 100.
Sandviken-Sirius 2, tror inte det blir stopp på Sirius i kväll heller.
Lördag
Gripen-Vetlanda 2, säker bortavinst trots allt. Gripen har inget att sätta emot tror jag.
Söndag
Motala-Villa 2, inte kan dom vinna nu heller fast dom spelar på hemmaplan.
Västerås-Broberg 2, dom överraskar alla och spelar topp bandy.
Kungälv-Edsbyn 2, tror inte de har så mycket att sätta emot.

Man skulle kunna sätta bara tvåor för Örebro kan ju överraska, eller ... nej ...
Lite chans är det väl på Vänersborg och Broberg, men det är ju ett tips. Dom finns inte på min säkra fyrling i alla fall.
///

5 kommentarer:

Tommy sa...

Ja, jag förstår inte det där jag heller. Envisas med sån't! Bättre förr helt klart. En omgång är en omgång och spelas klart - samtidigt - en gång för alla! Likadant i fotboll och badkarsbandy.

GeoTaifun sa...

Exakt.
Fotbollen var först och är nog värst. Kan ta en vecka innan alla spelat en omgång.
Bättre förr.

josephzohn sa...

Nu får vi hoppas att det räcker med feltippningar!! :))

Apropå delade omgångar!
Värre var det väl när man tom delade upp premiäromgången.
Avgå Ramsin!!

Hade man valt att dela upp och det berodde på att TV ville sända både en fredags, lördagens toppmatch och en söndagsdito, då hade jag haft viss förståelse!!

GeoTaifun sa...

Angående mina tips så är det inte mitt fel att dom inte slår in. ;-)

josephzohn sa...

Nej och det är ju det värsta med allt spel och tippande!!
J*vla bandyspelare, j*vla hästar ...

Men di gule spelade som du ville och det är ju det viktigaste!!