måndag 5 januari 2009

Bandyomgång 15

Ja den har ju redan tjuvstartat men en match. Vänersborg-Gripen spelade igår oavgjort.
Resten spelas i morgon, tisdag. Vet inte om jag hinner med tips då så vi tar det nu.
Det kan bli en spännande omgång. Sist möttes de ju på annandagen och det var bara VSK som vann stort.
Edsbyn-Bollnäs 1, solklart efter hur de spelade sist byn. Jonas Edling och Hans Andersson fortfarande borta och hur det är med Kuben vet jag inte men antar att han spelar.
Broberg-Sandviken 1, ja Broberg bara måste vinna, måste visa att man kan ta tillvara sina resurser.
Sirius-Hammarby 1, Sirius blir för starka hemma för Bajen tror jag.
Vetlanda-Motala 1, säkraste hemmavinsten denna gång. Kan omöjligt tro att Motala har något att komma med.
Villa-Kungälv 2, tror faktiskt Kungälv har en god chans på Villa.
Örebro-Västerås 2, ja varför inte en hemmavinst. Örebro borde kunna överraska eller ... nä vågar inte trots bra odds.

Fyrlingen måste bara gå hem denna gång annars gör jag som Bollnäs Flames, slutar spela tills jag vunnit ... !!!
***

3 kommentarer:

josephzohn sa...

2 fel.
Janssons slår aldrig SAIK, Sirius slår aldrig Hammarby, tyvärr ananars ser det bra ut :)
God Forts...............

GeoTaifun sa...

Jo visst gör dom det.
Solklart

josephzohn sa...

Lite fel blev det tydligen när jag kollade i min spåkula :)
Men ibland, läs Sirius, är det ju kul med överraskningar.