tisdag 29 januari 2008

Åter ...

... på plats, kan man säga så.
Visst är det en underbar rekreation att i tre dagar få kasta sig ut för pisten.
Nu kom det 50 cm snö under dessa dagar och det gjorde ju inte skidåkningen sämre. De var bara att sjunga (ja jag sjunger alltid när jag åker skidor) och jubla när man for genom lössnön. Ingen åkning på skutan pga vädret.
Tog lite tid att stressa ned från jobbet tyvärr, men skidåkningen blev kanon.
Sen var det ju det där med utelivet, inte min grej. Socitetens lekplats har det blivit, vi barnfamiljer kan glömma att åka dit om vi då inte tjänar mycket mycket pengar. Afterski sträckte jag mig till, mina kamrater tyckte väl jag var lite tråkig. Men finner inget nöje i att gå på danslokal längre. Sen är man väl lite för gammal får de uteliv som erbjuds på denna hippa ort.
Men skidåkningen är kanon, svårt hitta bättre i Sverige.

Inga kommentarer: