måndag 22 mars 2021

Den där dagen ....

 ... är det idag. För 15 år sedan lämnade min far, Ola Ingemar oss på denna sida. Otroligt att de gått så lång tid kan jag tycka eftersom han e i mina tankar dagligen..

 

På bilden är han blott 37 år gammal och det är sommaren 1964 och vi är på semester på Gotland. Den andre på bilden är min syster som nyss fyllt 11 år. 

Minns en hel del från den resan till Gotland. Bl.a. så ville dom vi bodde hos ( i Katthammarsvik)  att min far skulle följa med ut å fiska en kväll. Han gillade inte fisk och skulle aldrig fiska frivilligt. Men av någon anledning lyckades dom få med han ut på havet, han kunde väl inte säga nej. Det kom att bli en oförglömlig upplevelse. Mindre bra väder med blåst och en båt, som enligt honom, sett sina bästa dagar, blev det en mindre skräckfärd. Fisk fick, flundror, minns jag. Min far fiskade aldrig mer iallafall.

Ha de gott far där du är och vi möts väl tid nog. 

***

Inga kommentarer: