fredag 22 november 2019

Tiden ...

... har varit svår å hitta senaste veckorna men nu skall jag försöka hitta tillbaka till en liten stund vid tangentbordet för å ge min syn på livet.
HAHA de var stort men kunde inte låta bli.
Lite bandy var det som saknades.
Ikväll omgång 7 i elitserien.
Sirius Åby/Tjureda har redan spelat denna omgång med Sirius vinst.
Om vi tar en funderar kring kvällens matcher så blir det så här,
AIK - Edsbyn, kan inte tänka mig att byn skall förlora. Kan ju bli tufft där i enkla Bergshamra Arena men spelar ingen roll även om det blir blötbandy.

Bollnäs - Frillesås, mäkta förvånad om inte Bollnäs tar 2 poäng.

Broberg - Vetlanda, hemmalaget har en vinst i ryggen medans VBK förlorade sist så tror nog Broberg kan knipa båda poängen.

Motala - Hammarby,  hemmavinst om isen är bra.

Västerås - Sandviken,  två f.d. topplag som i år inte kommer upp i rätt nivå. Bör bli en jämn match men VSK vinner till slut om dom håller orken.

Vänersborg - Villa   spelar imorgon lördag men vore kul om Vänersborg kunde ta poäng.

Det är en jämn serie så långt så svårt att gissa utgången i många matcher. 

Själv skall jag sitta speaker på Hälsingehus Arena å se Broberg Vetlanda.
Jag hoppas på lite rolig bandy för de borde de kunna bli med dessa två lag just nu.
Troligen ingen #16 i Broberg och kul å se om man byter målvakt å ger #30 en chans att visa upp sig. Mer speltid på #14 skulle inte skada eller att vi får se #15 vara med. Hoppas min nya favorit #47 fortsätter som halv, han kan och han behövs.

Vad gäller Vetlanda så är #15 värd att ha ögonen på. En av Sveriges bästa målvakter som bara blir bättre och stabilare med åren. #74 spelade 2015/16 en säsong i Broberg. Noterbart är väl också att endast Borvall är äldst eftersom han fyllt 30 år.

Sen är det även så att målvakterna Borvall/Renvall för runt 10 år sedan slogs om platsen att vara bisittare till Timo Oksanen i Bollnäs.

Så trevlig bandykväll.
 ***

Inga kommentarer: