torsdag 28 februari 2019

Samlare ....

.... sägs det att vi är.
Antar att de på några av oss syns mer än på andra. Några spar på allt, andra spar på pengar och en jag spar på de jag tycker e kul å som roar mig.
Vad som e bäst e väl inte så lätt att veta.

Nu har jag äntligen en av mina seriesamlingar blivit komplett, WESTERN.
Mellan 1976 och 1993 kom det i Sverige ut en serietidning som hette WESTERN. Detta var en 100 sidors serietidning i samma framgångsrika format som Agent X9. Den kom ut en gång i månaden och det hann  bli 203 nummer fram till sommaren 1993 då Semic inte längre såg det lönsamt med en västerntidning.
Jag har alltid gillat västern både som böcker, tidningar och film så jag var en flitig läsare av dessa serier på 70 talet och naturligtvis sparade jag mina tidningar.
Nu fann jag dessa buntar på vinden för något år sedan och tyckte det skulle vara kul om samlingen blev komplett. Nu blev den äntligen det i veckan som var. Ja, jag har inte haft så brått och jag hade som mål att inte betalat mer än max 20:- för ett gammalt nummer. De e ju tur att internett finns och auktionssidor som Tradera. Sist var nummer 8 från 1990, se bild som jag tyvärr fick betala 20:- för.
Övriga finns här. https://www.seriesam.com  för den som e lite serienörd som jag.

Hur tokig får man vara?

***

Inga kommentarer: