torsdag 29 maj 2014

Fixat en GPS hållare ....

.... till min TOMTOM
Tänkte att jag får väl göra som Kajsa Varg - "Man tager vad man haver"
Hade väl en liten ide om hur jag ville ha den. Den skulle vara så minimal som möjligt, ingen plast och på något sätt fjädrande rörligt fäste.


Letade fram de aluminium jag kunde finna.


Hittade en bit som var bockad helt perfekt, bara att kapa till.


Lätt bockade och försedda med gummi och sammanfogade med två gängade stänger.


Hittade en bit gummi från en gammal snöslunga som blir perfekt som dämpare-




Klart, här ligger nu alla delar och klart för slutmontering.


Fästet på plats. Den stora ratten kan jag styra vinkeln och låsa den där det blir bäst.


Så blev det. Ström sladden stoppas in i hålet som syns och den går sedan ned under tanken till batteriet. Har inte riktigt löst hur jag skall koppla men de löser sig.

Vi får väl se om det blir test på lördag och en tur till "Good old England" träffen i Staberg utanför Falun. Har ju ingen MGB att åka i ännu ....

Inga kommentarer: