lördag 28 december 2013

Omgång 15 ....

... i bandyns elitserie och man kan säga att det börjar dra ihop sig, nädå inte riktigt kanske men lite då.
Dagens matcher.
Kalix-Villa och vi kan ju hoppas på en hemma vinst även om det känns avlägset.
Sirius-Vetlanda, samma här vi hoppas på Uppsalalaget som ju ligger sist å behöver poäng, men då må de få ihop sitt spel bättre än vad det varit.
Broberg-GAIS för min del så vill jag ha hemmavinst och allt annat är en överraskning men vi vet att Söderhamnslaget kan plumpa, men inte idag tack.
Kungälv-Edsbyn, naturligtvis skall byn vinna men .... Jo dom vinner nog lätt.
Ljusdal-Hammarby, bortavinst lär det bli.
Bollnäs-Västerås, svårt men kanske kan vi få en hemmavinst. Båda lagen förlorade på annandagen så de är nog sugna på poäng.
TV4 Sport är på Sävstaås liksom jag och Tilda. Tilda skall vara med på isen och göra reklam för flickbandyn så det blir ju lite kul. Hoppas att även herr Fosshaug m.fl. uppmärksammar detta.

Mina slantar ikväll ligger på Byn, Broberg å Bajen odds 2.7.
Kunde inte låta bli så jag la en slant på Crystal Palace mot Manchester City i förbifarten.
***

Inga kommentarer: