tisdag 27 september 2011

Hundkoja ...

.. eller Mini, officiellt hette den första Austin Seven har jag för mig. Sen blev den BMC m.m. o.s.v.


Min drömbil när jag var liten.
Inte så konstigt kanske att min första bil kom att bli just en BMC Morris 850, årsmodell 1966.  Köpt för 500:- på påskdagen 1977.
De skulle bli fler hundkojor längre fram ...

Här alltid gillat dessa små engelska bilar, och leter väl fortfarande efter en som kan vara lämplig att spara på.
Hittade denna pärla i lärdomsstaden senast vi var där.
BRG och Union Jack på taket och en passande egen
nummerskylt.


En fundering...
Ser att vissa skuggar bort nummerplåtarna på bilar/fordon man har bild på, och alltid undrat varför?
Finns inga juridiska fel och den som äger bilen har väl inget att oroa sig för, eller?
***

Inga kommentarer: