lördag 20 augusti 2011

Arnaldur Indridason



Har tagit mig igenom två kriminalromaner av Arnaldur Indridason. Det skall man inte göra. Han blir liksom inte bra om man löser för mycket. Vemodet och eftertänksamheten slår igenom för mycket. Så nu må jag hitta något som är roligt och upplyftande.

Roligt att läsa om Island och miljöer man känner så är det ju bara,är väl därför jag trots allt tycker att han är läsvärd.

Mannen i sjön, nästan en fullpoängare. En spännande historia där 50-talets DDR och kommunister spelade en viktig roll i fyndet av ett gammalt lik..
Vinterstaden hade jag kunnat ha oläst, men kanske hade den blivit bra om jag sparat den till ett annat tillfälle och inte direkt på den andra. Jobbigt när det handlar om ondska mot barn.
***

1 kommentar:

Tommy sa...

Tack för tips. Jag skall lägga författaren på minnet!