söndag 8 maj 2011

Honda XL 250S

Jo egentligen så bara går å går den, och det har den alltid gjort.


Ett mysterium har den dock haft i alla år, elsystemet.
Trots att de är så enkelt så är det obegripligt att det kan fallera så ofta.
Har äntligen fått tag på ett orginal batteri, 6 volt 4 ampere och trodde nu att de mesta skulle vara löst.
Har tidigare alltid suttit 2 amperes batteri och jag har fått för mig att det varit boven i dramat.
Icke.
Idag hade jag inget bromsljus.
Tuta och blinkers fungerade, å de var ju ett plus.
Bara att leta felkällan.
Leta, testa, pröva o.s.v. inget ljus.
Leta igen, skrapa jordkontakter och såg till att de var okey.
Inget ljus nu heller. Mätte så det gick ström igenom.
Bytte lampa. Inget hjälpte.
De ville inte lysa idag.
Gav upp, nä la av för stunden, får kolla vidare en annan dag.
Vore ju bra om det fungerade till besiktningen, antar dom vill att det skall lysa när man bromsar.
Bromskontakten byttes i fjol så den kan det inte vara.
Hmmmm .... antar att det är jorden trots allt, men var?
*** 

Inga kommentarer: