lördag 2 april 2011

Bandyfinalen till Solna ...


... tror inte det blir vad man förväntat sig.
Kommer nog att bli ett dyrt kalas som kommer att ha svårt att bära sig.
Jag vill bandyn allt väl och super om vi kan fylla 50 000 på läktaren, men det finns inte ens i fantasin att vi klarar det. Inte ens om Hammarby skulle stå på ena sidan. Varken fotbollen eller ishockeyn får ihop det så hur skall bandyn få det. Gissar att inte ens gratis inträde skulle hjälpa.
Undrar om inte han Ramsin fått storhetsvansinne ...
Uppsala har under 20 år skapat en härlig inramning av SM finalen och ökat publikintresset från 10-15000, på Söderstadion,  till 20-25000 de senaste åren. Hela Uppsala ÄR bandy SM finalveckan i mars.
Kan man skapa det i Solna?
Vad har dom att erbjuda inom gångavstånd?
Vad har dom för bandykultur i knutarna?
Okey inte gör det mig något annat än att jag tycker att det är synd eftersom jag trivts med de 15 finaler jag sett där. Det är bara det att jag tror det är mycket annat som det borde läggas krut på om vi skall få våra ungdomar att välja bandy och skapa ett större intresse för bandysporten.
***

Inga kommentarer: