torsdag 2 december 2010

Vara eller inte ....


Änligen har man yttrat sig.
Men hon var väl lite väl rund och politisk, DO Katri Linna.
Tycker bilden jag hittade på nätet är mer sanningsenlig.
Frågan är väl vad som är rätt och vad som inte är det?
I ett s.k. sekulariserat samhälle som vårt och enligt de mänskliga rättigheterna så kanske vi skulle försöka få våra lagar och förordningar att se vad som är förtryck och inte?

De slog mig att om man nu får bära denna klädsel, burka eller niqab, borde alla tjuvar, banditer och demonstranter jubla, eller ...
Nej jag är nog så lång ifrån SD man kan komma, men jag har svårt för förtryck i alla former, religiösa som politiska.
Kan man inte hjälpa dessa kvinnor istället så de slipper leva i stenåldern någonstans måste det ju vara fel?
Mysko det är det i allafall.
Sen kan man ju undra när man läser bloggen Inte utan min niqab?
***

Inga kommentarer: