tisdag 6 april 2010

Kunde gått illa ...

... idag.
Det var dax att möblera om i garaget.
En viss cabriolet skall ju ställas i ordning.
Hondan rullades ut och jag kunde inte låta bli å starta den.
Spann som en katt.
Tänkte lite, men bestämde att en liten tur kunde man väl ta, trots lerig väg.
Så jag rullade på gasen och slängde i ettan.
Vet inte riktigt vad som hände men motorcykeln stack, flög, iväg. Jag fick kasta mig omkull för att inte köra rakt in i familjebilen, sinnesnärvaro trots allt.
Något slog i brösten, styret eller så. Misstänker att jag tog nått revben, attans ont gjorde det,och gör fortfarande.
Vad som hände var att kopplings hantaget gick av. Antagligen samtidigt som jag rullade upp på gasen och i tanken trodde jag skulle smyga runt bilen som stod i vägen.
Tur i oturen ... får premiär åka med nytt kopplingshantag, senare.

Nu var det ju MGB:n som var huvudsaken idag.


Den har fått mekutrymme och det var ju huvudsaken. Det är här vi skall börja för å se om den går att starta.
Snart gjort eller ....
Fick tips av han hamstern ...
***

Inga kommentarer: