måndag 19 oktober 2009

Mera vinterförvaring ...

Oj, detta inlägg kom inte ut igår innan stängning.

Nästa till vinteride var Puch Alabama 1969.

Lite trög att få igång. Ville inte, men den har ju inte fått röra sig i sommar så den var väl lite grinig för det.
Men upptäcker att det inte kom någon bensin?
Loss med tanken och bensinkranen och där var felet. En totalt igen beckad bensinkran, inte konstigt att den inte ville.
Rengöring och putsning till nyskick.
Tillbaka med allt och nu startade den klockrent.

Lillasyster följde med på pallen på den 3 km långa turen.
Nu är två på plats.
***

4 kommentarer:

Rock Solid sa...

Helvete..svenska avundsjukan är inte kul!

jansson sa...

Men snälla, ge mig den där farkosten. Som jag saknar min Puch. Nu hade jag visserligen en Dakota när det begav sig, men ändå.

Raggmunk sa...

Puch Alabama ,Vill ha!!!!!!

Hade som J-sson en Dakota när man var 15, har en Florida -68 automat(renov.obj)Men Alabaman är så Dj**** Söt.

GeoTaifun sa...

Inte trodde jag den var så avundsvärd?
Trösta er med att de finns fler ...