fredag 20 mars 2009

Kärlek - Stolthet - Tradition

I morgon gäller det.
Halsduk och flagga är packade.
Studenternas kl 15.45
SM final i bandy 2009
Edsbyn - Västerås
Folkfesten framför alla andra.
Sveriges största enskilda idrottsevenemang.
... eller vad nu andra tycker/tror.

Inte så lätt att tippa en vinnare även om jag tycker att Mästarna är lite favorit.
Men dom skall spela om det, i minst 90 minuter.
Antagligen vinner det bästa laget för det brukar det göra.
Vem det blir vet vi först i morgon.
Jag vet inte vad jag skall tro, men fråga mig 15 min in i första halvlek så skall jag svara, klockrent.

Edsbyn Edsbyn, röd och blå
Hjärtat slår, hjältar gör mål
Armar och klubbor upp mot skyn
Heja Heja Byn

Glöm inte kolla senaste på Jockes blogg
o o o

1 kommentar:

josephzohn sa...

Jag sjunger HåVe, HåVe ...
Har för lite koll på vad som händer utomlands ...
Men jag hoppas det går bra för nåt av lagen!!