fredag 6 februari 2009

Bollnäs GIF ... botten napp ...

Mitt 400:de inlägg och det borde väl vara positivt men ...
... måste bara.
Har just skottat snö för andra gången idag och då tänkte jag på ledarskap och måste bara berätta det senaste ...
Vad man har för ledare, tränare i Bollnäs GIF Bandy?
Man undrar ...
Det dök nämligen upp en värvning på vårt kansli i veckan från Bollnäs GIF.
En av tjejerna i vårt F15 hade skrivit på för Bollnäs och tränaren/lagledaren för Bollnäs F15 hade skrivit under. Nu undrade man om också vi kunde skriva under?
Förväntar dom sig det eller?
Men hallå ...
Så kan man väl inte göra?
Ingen kontakt, inget samtal, inte ens ett mummel.
Det är 2 matcher kvar för tjejerna denna säsong och då går man in och försöker göra en värvning?
Otroligt.
Oavsett vad spelaren i fråga tycker så bör man väl som ledare veta bättre och kanske tala om hur man skall göra eller får göra.
Tror dom att det är elitspelare i elitserien dom har att göra med?
Man blir matt ...
Man skriver inte kontrakt med ungdomar under 15 år mitt i spelsäsongen.
Mest obegripligt är väl att man inte ens tar kontakt INNAN man skriver på utan skickar ett påskrivet kontrakt som skall skrivas under för att bli giltigt.
Om jag inte har helt fel så kan detta leda till att flickan blir ett ettårs fall. Då kan hon inte spela i Bollnäs nästa år heller.

Jag kan ju bara säga att jag fortsätter att förvånas och lär mig nya saker om lagsport och ledarskap som jag inte kände till.
Har väl varit borta för länge antar jag.
???

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Tragiskt!!

GeoTaifun sa...

Verkligen
Man är nästan mållös ...

josephzohn sa...

Precis som Sirius .. senast vi mötte dom :))