måndag 12 januari 2009

Bandyomgång 17

Efter senaste omgångens bottennapp så kanske jag skulle lämna in...
Nä, skam den som ger sig.
Nu skall vi fixa en fyrling så det så. Bara tre vinster på 16 omgångar är ju lite dåligt.
Jag delar in mitt tips så får vi se hur det blir.
Vi tar den säkra matchen först.
Edsbyn-Motala 1, kan det bli något annat. Hoppas Byn kör för fullt och att Kuben e frisk.
Sen tar vi det sannorlikt säkra matcherna.
Broberg-Örebro 1, samma här. Kan bara gå åt ett håll om nu bara Karlssons pojkar sköter sina kort och inte slarvar bort sig. Förhoppningsvis leder en seger till att Jansson åter är med och bandybloggar ...
Villa-Gripen 1, dom har ett mycket bättre lag i Lidköping så det skall väl inte vara något problem.
Så kommer vi till de svårtippade matcherna.
Sirius-Västerås 1, tror Sirius tar VSK även denna andra gång.
Vetlanda-Hammarby 1, borde egentligen bli en Bajen vinst, till om med herr Josephzohn tror det? Men med hemmaplan och bättre försvar bör man fixa hemmavinst.
Vänersborg-Sandviken 2, känns kanske som en säker bortavinst men är Muhren borta är SAIK ganska tomt. och då finns det chans även för ett lag från lilla Paris.
Till sist den mycket svårtippade ovissa matchen.
Kungälv-Bollnäs 1, vågar inte tro på Bollnäs även om jag gärna ser att de vinner.

Vilken som blir fjärde matchen i fyrlingen bestämmer vi i morgon.
***

4 kommentarer:

jansson sa...

Hörrödu...jag tänkte faktiskt bandyblogga igår men det kom likosm bort. Det dök upp annat, sen glömdes det bort.

Apropå spel. Fick in en bandytrippel i helgen!

GeoTaifun sa...

Bara att gratulera.
Hmm ... kanske jag skall gå ner på tre också? Men jag vinner väl inte ändå! ;-)

jansson sa...

Nu ska jag inte bandyblogga mer.Punkt

GeoTaifun sa...

De va ett dystert meddelande.
Glöm inte ett det är i mogång man behövs som mest.