lördag 17 maj 2008

Vilket väder?

Man njuter ju alltid när det kommer snö och jag kunde inte göra annat i dag heller. Visst är det underbart när det vita faller från himlen.
Tyvärr är det ju lite fel i tid ...
... men det var ju Norges nationaldag idag så det var väl därför det snöade.
(Nej vi firade inte, trots att en annan e halvblod och barnen kvarts)
Hörde att Dalarna fått 25 cm men det slapp vi. Här blev det lite vackert vitt på marken.


Ingen längre cykeltur idag. Cresent till postlådan med Albin bara.
Istället passade jag på att skruva lite på min Taifun och laga den trasiga gummibustningen som håller kedje rören på plats. Det gick hur bra som helst med vulktape.
Monterade cykeldatorn i går, en SIGMA BC 1200 med kanske lite väl många funktioner... ;-)
Fördelen var att den kostade "bara" 149:- och det var väl lite fynd pris.
Viktig detalj eftersom jag gärna vill veta mycket jag cyklar och framförallt hur fort det går.
Sen fick vi långväga gäster som skulle underhållas så fortsättningen får vi ta i morgon.
Skall försöka få dit en flask hållare eller dylikt på lämplig plats. Sen skall väl sladdarna snyggas till och cykeldatorn ställas in och sen måste den väl putsas lite ...
*

Inga kommentarer: