söndag 24 februari 2008

Skriva nu...

... mitt i natten. Ja vad gör man när man lovat vara chaffören till fruar på vift?
Jag har fått mycket läst här ute i cyber rymden.
Otroligt att det finns så många välskrivare och så många roliga bloggar.
Tyvärr verkar det finnas fler som skriver om stackars jag, vilket är lite dystert.
Fantastiskt är alla som skriver som inte kan skriva ... häpp ...
... men vad gör det, de skriver och bara det är gott.
Gick en kurs en gång om att skriva och skrivandeprocessen. En av de roligaste jag gått faktiskt. Man var inspirerad redan från första övningen.
Nommer ihåg en övning där vi skulle skriva om ett ord vi gillade och som uttrycket något.
Jag valde "i johnst"
Jo faktiskt kunde hon, läraren, ordet men för övriga fick vi berätta.
Men läsa är minst lika viktigt och kul vilket var det jag skulle säga.

Men nu gäller det ...
... de e mycke som skall avgöras närmaste veckan.
Clinton eller Obama?
Serbien eller Kosovo?
PKK eller Turkiet?
Raoul eller Fidel?

...och
Broberg eller Västerås?
Motala eller Sandviken?
Villa eller Hammarby?
Vetlanda eller Edsbyn?
Åtta lag skall till 15 mars bara vara två.
Jag skall inte tippa mer jag skall hoppas
Jag hoppas naturligtvis att Edsbyn är ett av de två, men det är många matcher dit ...

Inga kommentarer: