tisdag 20 maj 2008

Surfa på jobbet ...

... var det om på nyheterna igår.
Jo visst gör man det, jättemycket.
Ägnar säkert en par timmar varje dag åt det.
Läser våra större dagstidningar.
Läser mina RSS, fast där finns även de som är av privat karaktär men de ser jag inte som något problem.
Söker ganska mycket info på Wikis eller bara i Google/Yahoo/Dogpile m.m.
... men för en annan så ingår det ju liksom i ens arbete, som tur är.

Sen blir man ju sinkad av jobbet ändå ...
Skulle vilja hinna cykla på min Taifun nu när jag skall åka motionslopp på lördag, men det verkar inte hinnas med.
I morgon skall vi till Hammabyland. Studieresa med mina gymnasieelever och Ida som bönat och bett om att få följa.
Mest ser vi fram emot ett besök i Gamla stan där vi förhoppningsvis kan gå på Venissage på Nationalgalleriet Ida och jag.
Ett litet besök på Helgeandsholmen (riksdagen) skall vi väl också hinna med och Cosmonova. Dottern har riktigt laddat för Skithus och "skithus". Den ena ville hon ge en Hellmyrs autograf och på det andra ha en autograf, vems kan jag inte skriva här.
Undrar vad det blir av henne vad det lider ...
*

Inga kommentarer: