fredag 23 maj 2008

Cyklar ...

... och cykla har jag alltid gillat.
Hade säkert satsat på Downhill om det funnits när jag var yngre.
Då fanns ju inga bergscyklar utan man fick ta en gammal cykel och modifiera den. Man plockade av allt som man inte behövde och körde"cross" och överallt där man inte fick eller kunde.
Det värsta var väl att cykla nedför brobågarna på bron över Voxnan nere vid Slinkens, så det gjorde man ju.
När jag sedan blev delvis invalid så var cykla en av de saker fortfarande kunde. Tyvärr har olika omständigheter gjort att det blivit mindre och mindre tid på cykeln de senaste åren, men de skall vi råda bot på nu.
I morgon skall jag delta i mitt första motionslopp på cykel någonsin, kul för mig.
Bergviken runt, nja, jag skall åka korta rundan på 35 km. Man måste börja lite lugnt. Har ju inte hunnit cykla så mycket på min Taifún ännu, och bara en längre sväng på 20 km.

Appropå cyklar så såg vi en fin taxi i huvudstaden igår.

Inga kommentarer: