tisdag 9 december 2008

Bandy omgång 9 ...

Äntligen är det dax igen. Som vi längtat ...
Full omgång onsdagkväll och några riktigt härliga matcher. Antar att de flesta är spelsugna även om några lag har lite trötta landslagsspelare.
Förstärkningar finns i Hammarby och kanske till viss del i Edsbyn. Bajen fick ju i veckan hem tre ryss proffs och Edsbyn Jocke. Så det blir spännande å se vad det ger för extra krydda.

Tipsen lämnar vi redan i kväll för jag hinner nog inte i morgon.
Broberg - Bollnäs 2, känner mig lite osäker på Broberg så det skulle inte förvåna mig om Bollnäs tar sin första bortavinst på Hällåsen. Egentligen borde de väl inte göra det, men ...
Edsbyn - Gripen 1, tror inte det skall vara så svårt att vinna även om man vilar alla landslagsspelare. Även om Gripen är bra så mäktar de inte med byn, 1.01 i odds.
Kungälv - Motala 1, medvinden håller i sig för Kungälv.
Vänersborg - Västerås 2, VSK är ett betydligt bättre lag men tror de får de tufft denna kväll. Osäkert tips för jag tror Vänersborg kan överraska ...
Sirius - Örebro 1, tror inte Örebro kan överaska. Knutson gör nog mål men för få.
Vetlanda - Sandviken 1, skall inte vara så svårt om man bibehållit formen. Men en svår match att tippa.
Villa - Hammarby 1, man spelar inte in tre nya på ett bräde.

En fyrling blev det med 6 i odds, känns ändå inte riktigt bra men okey den är lämnad.

En mycke onsdag gör att jag inte vet om det hinner bli någon live bandy i morgon.
Men förhoppningsvis blir det derbyt på Hällåsen mellan Broberg och Bollnäs, för att hinna åka till Arenan och se Gripen verkar inte riktigt gå ihop.
Vad får väl se.
???

Inga kommentarer: