onsdag 26 november 2008

Bandy omgång 7

Vad gäller denna omgång och tips så ser det väldans knivigt ut.
Svårt att hitta säkra matcher så att säga.
Men så här tror jag :
Edsbyns IF/BF - Sandvikens AIK/BK 1
... kan Byn repa sig, ja naturligtvis. Även om SAIK verkar vara lite på G så skall vi nog ta dessa poäng i kväll. Kan tyvärr inte åka dit så vi får hoppas det går bra ändå.
IFK Kungälv - Hammarby IF/BF 1
... känner mig sugen att tro på Kungälv trots allt. Bajen har inte övertygat och Kungälv har allt att vinna inför hemmapubliken.
IFK Motala Bandy - Gripen/Trollhätt. BK 1
... bottenmöte som jag tror Motala mäktar med.
IK Sirius BK - Bollnäs GoIF/BF 1
... har svårt att tro att Bollnäs skall kunna rubba Sirius.
Vetlanda BK - Örebro SK/BK 1
... verkar vara kvällens enda solkara hemmavinst. Knutsson gör nog flest mål men tror inte det hjälper.
Villa-Lidköping BK - Västerås SK/BK 1
... VSK är på gång och vinsten mot byn har nog bara stärkt dem. Kan Villa rubba så skall det vara på hemmaplan, men inte i kväll eller jo jag tror det. VSK skall väl också få bita i gräset.
IFK Vänersborg - Broberg/Söderh.Bandy 2
... vill gärna se en Brobergsvinst men mäktar dom med det? Dom borde kunna hålla formen och ta en tredja vinst på raken.

Oj, det blev mest ettor i mitt tips, 6,27 i odds.
Fyrlingen måste bara gå in i kväll för kassan börjar sina.
***

Inga kommentarer: